loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خط مرزی

ناشر شهرستان ادب

نویسنده سید حسین موسوی نیا

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 128

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 62715 10003022
11,000 9,900 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

هفت داستان این مجموعه به جنگ و خانواده های درگیر با آن، چه در دوران دفاع مقدس و چه پس از آن، می پردازند.

«خط مرزی» با قصه «دیدگاه» آغاز می شود که ماجرایی را در جبهه عراق روایت می کند. «روزی روزگاری پدر» قصه زندگی خانواده یکی از جانبازان اعصاب و روان است و «کنسروهای خونی»، «گل یخ»، «دست های سرگردان» و «قنات» به دیگر رخدادهای مربوط به جنگ تحمیلی از جمله فتح خرمشهر و شهدای غواص و خط شکنان عملیات کربلای چهار می پردازند.

بلوغ و انتخاب از بن مایه های اصلی «خط مرزی» است. موسوی نیا شخصیت هایی را آفریده است که در بزنگاه هایی سرنوشت ساز، باید دست به انتخاب بزنند. نویسنده کوشیده است از نگاه کلیشه ای به دفاع مقدس دور بماند و فضاهایی متفاوت را واکاود تا نگاهی نو به این واقعه مهم تاریخ معاصر کشور بیاندازد. او این مجموعه را به «دلاوران و رزمندگان جبهه ی حق که در بزنگاه ها راه فلاح را برگزیدند» تقدیم کرده است.

در بخشی از داستان «قنات» چنین می خوانیم: «خیابان ها از طرفی که می رسند به بهارستان، بسته ی جمعیت اند. او، پالرزان، روی پل چوبی که می رسد دست به کمر می گیرد و دو طرف را نگاه می کند. با خودش می گوید انگار آدم ها وقتی روی یک بلندی می ایستند اولین فکری که به ذهن شان می رسد پریدن است. روی پل کمی به جلو خم می شود...» همچنین در پشت جلد کتاب آمده است: «امروز غروب می آیند داوطلب ها را ببرند خط. نگفته بودند عمملیات، اما این طور پیچیده است. پتو را کنار می زنم. احساس گنگی دارم، احساس مار وقتی بخواهد پوست بیاندازد...»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما