loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تاریخ تحولات سیاسی جمهوری اسلامی ایران - جلد دوم

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسنده علی کردی

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 338

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 62716 10003022
150,000 142,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر شامل هفت فصل می باشد:
که فصل اول با عنوان « انقلابی بزرگ تر از انقلاب اول » به روند تسخیر لانه جاسوسی پرداخته و مدیریت حضرت امام خمینی در این رخداد مهم را دنبال کرده است. مهم ترین گفتار این فصل، تاثیراتی است که تسخیرلانه جاسوسی در تحولات پس از خود بر عرصه سیاسی کشور برجای گذاشته است.در فصل اول همچنین به رویدادهایی همچون تشکیل بسیج و رفراندوم قانون اساسی اشاره شده است.

در فصل دوم اقدامات شورای انقلاب و فعالیت های تقنینی آن تشریح و به نقش شورای انقلاب در شکل گیری دولت انتخابی اشاره شده است.

در فصل های سوم و چهارم به اولین انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب بنی صدر به عنوان اولین رئیس جمهور بعد از انقلاب پرداخته و همچنین چالش هایی همچون درگیری های میان سازمان های سیاسی و احزاب و بحران کردستان بررسی شده است.

فصل پنجم به اقدامات تامینی جمهوری اسلامی اختصاص دارد که پس از چندین ماه تلاش موفق به اقدامات سلبی و ایجابی قابل توجهی شد که می توان از انحلال احزابی همچون خلق مسلمان و گروهک فرقان و تشکیل حزب جمهوری اسلامی جهت کادرسازی نام برد.

فصل ششم به اولین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی پرداخته که میان چهار گروه سیاسی رقم خورد. از آن جمله می توان به گروه خط امام ، لیبرال، التقاطیون، و مارکسیست ها اشاره کرد.

در فصل هفتم به موضوع قطع رابطه ایران و آمریکا پرداخته و به اشتباه کارتر در حمله نظامی به طبس اشاره شده است که پس از آن به تشدید مواضع امام و انقلاب هزار تومان اسلامی در قبال امریکا منجر شد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما