loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ما و مسائل فضای مجازی

ناشر سروش

نویسنده فرشاد مهدی پور

ویراستار پروانه بیات

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 187

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

زیستن در فضای مجازی، تجربه انسانِ عصر جدید است، تجربه ای دوراز ذهن تر از آنچه از رواج فناوری به تصور می آمد. فناوریِ مستقل شده، کار را به جایی رسانده که زندگی بدون آن، تقریباً در همۀ ساحت های کلی و جزئی امکان ناپذیر است و این بی امکانی، از روی ناچاری و ناتوانی است، نه الزاماً انتخاب.

«ما» جدای از این جامعه مجازی شده زندگی نمی کنیم و دراصل چنین انتخابی نیز وجود ندارد و از آنجا که خیلی معلوم نیست که هر که «مطلع»تر است، گرفتاری ها و مشکلات کمتری دارد، به ناگزیر باید درباب نسبتِ فضای مجازی با فرهنگ، سیاست و اقتصادِ ایران نیز اندیشید.

کتاب مورد نظر مسئله شناسی روابط در فضای مجازی را با تکیه بر آنچه کاربر ایرانی معمولاً با آن سروکار دارد در دستور کار قرار دارد. در این زمینه نویسنده تلاش کرده راه حل یابی و شناخت مسیرهای طی شده و ناشده را در نظر داشته باشد. به این ترتیب در این کتاب تا جایی که سعی شده تا جایی که ممکن بوده از مرزهای واقعیات فاصله گرفته نشود اما این میان، نوعی ناخرسندی و بدبینی از مجازی گرایی به چشم می آید که گویی نمی توان از آن دوری کرد.

«ما و مسائل فضای مجازی» در ۳ فصل تدوین شده که عبارت اند از: «فرهنگ»، «جامعه» و «سیاست – اقتصاد». مهدی پور در این فصل ها توصیفِ نسبتاً دقیقی از ۴ خرده نظام زیستی، اقتصادی، شخصیتی، و فرهنگی ارائه کرده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما