loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فدک در تاریخ، پژوهشی درباره ولایت، پژوهشی درباره امام مهدی علیه السلام

ناشر دارالصدر

نویسنده سید محمدباقر صدر

مترجم سید ابوالقاسم حسینی (ژرفا)

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 360

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 62965 10003022
210,000 189,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

شهید صدر ابتدا این کتاب را به عنوان دیباچه ای بر کتاب «تاریخ الشیعة الامامیة و اسلافهم؛ منذ نشأة التشیع حتی مطلع القرن الرابع الهجری» تألیف عبدالله فیاض نگاشته است. فیاض در سال ١٩٧٠م (١٣4٨ ش) این کتاب را تألیف کرد و در آن به موضوع پیدایش شیعه و مراحل حیات آن در طول تاریخ پرداخت. به نظر می رسد استاد شهید ضمن آن که این اثر را کتابی ارزشمند یافت، در آن اشکالاتی اساسی دید و برای رفع این اشکالات، تصمیم گرفت با نوشتن مقدمه ای بر کتاب، نگاهی دیگر را جز آن چه مؤلف در تحلیل شکل گیری شیعه گفته است به خوانندگان ارائه کند.

این دیباچه با استقبال مؤلف روبه رو شد و او آن را پیش از مقدمه خود در کتاب به چاپ رساند و خود در مقدمه اش نوشت: «به حکم وفا باید از علامه گرانقدر سید محمدباقر صدر که لطف کرد و بر این کتاب مقدمه نوشت و نظرات ارزشمندش را درباره شیعه و تشیع شرح داد، تشکر کنم. ایشان اشاره کرده است که برخی از نظراتش با نظرات من در این کتاب اختلاف دارد. من بسیار خوشحال شدم که دیدم برخی، نظراتی متفاوت با شماری از دیدگاه های من در این کتاب دارند؛ زیرا اختلاف سازنده است و…».

سه سال بعد این مقدمه به شکل مستقل و با نام «التشیع و الاسلام» به چاپ رسید و بدین سان فصلی جدید را در پژوهش درباره مسئله ولایت در اسلام گشود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

سیدامیرمسعود مشکات

سلام وقت بخیر این کتاب مجموع سه کتاب فدک در تاریخ، پژوهشی درباره ولایت، پژوهشی درباره امام مهدی علیه السلام هست که به طور جداگانه چاپ شده است؟یا متفاوت هستند؟

19 فروردین 1402

سلام. بله مجموع همان سه کتاب هست

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما