loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اخلاق در ورزش: اخلاق کاربردی ویژه رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی

ناشر دفتر نشر معارف

نویسنده علی تاج بخش

ویراستار امیرعباس رجبی

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 304

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 62980 10003022
10,000 9,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

امروزه ورزش در ابعاد مختلف مورد توجه جوامع قرار گرفته و صرفاً خلاصه و منحصر به فعالیت های جسمی و بعد سلامتی نیست. فضای رقابتی و بعد سرگرمی ورزش در کنار عرصه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، آن را با چالش ها و مشکلات اخلاقی گوناگونی مواجه ساخته است. مسأله اخلاق در بعد فردی، اجتماعی و حرفه ای برای ورزشکاران و سازمان های مرتبط با ورزش اهمیت بسزایی یافته، لذا مورد پژوهش و مطالعه محققان اخلاقی قرار گرفته است.

اخلاق ورزشی، از موضوعات اخلاق کاربردی است که به مسائل اخلاقی مرتبط با فعالیت های ورزشی می پردازد. هدایت رفتار یک فرد، گروه یا تیم ورزشی بر اساس ارزشها و هنجارها، علاوه بر سالم سازی فضاهای ورزشی، نتایج مطلوبتر ورزشی را به دنبال دارد و توسعه آن، ضامن توسعه سلامت و نشاط جامعه خواهد بود.

امروزه فضای ورزش حرفه ای، به دلیل صنعتی شدن آن و نوع تفکرات مدیریتی حاکم بر باشگا ه ها، مربیان، هواداران، رسانه ها و... با چالش ها و ناهنجار یهای اخلاقی مؤثر در ابعاد تربیتی، مدیریتی، فرهنگی، اقتصادی و قانونی همراه است. از طرفی، در کنار تأکید بر افزایش مهار تهای فنی، به رشد فضایل اخلاقی در محیط های ورزشی کم توجهی می شود؛ البته تأثیر نیرومند نگرش دینی بر فعالیت جامعه ورزشی بر کسی پوشیده نیست. به همین دلیل، بسیاری از ورزشکاران، برای دستیابی به عملکرد بالای ورزشی و پیروزی درمسابقات، به دین و ارز شهای اخلاقی گرایش پیدا می کنند.

اگرچه این کتاب در گام نخست برای دانشجویان رشته های تربیت بدنی و علوم ورزشی نوشته شده است، اما برای همه ورزشکاران و مسئولان و سیاستگذاران ورزشی قابل استفاده است. نویسنده ضمن توجه به عرصه های اخلاق فردی، اجتماعی و خانوادگی و نیز توجه به مقوله اخلاق در ورزش، مخاطبان را با مهمترین اصول و مسائل اخلاقی و تربیتی آشنا می سازد و با بیان مهمترین فضایل و رذایل اخلاقی به راهکارهایی در ایجاد فضایل و برون رفت از زذایل اشاره کرده است. دربخش پایانی این کتاب مهمترین چالش های اخلاقی ورزشی مانند تبانی، رشوه، تحریک هواداران، تخریب رقبا، دوپینگ و... مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است. این کتاب تلاش دارد راه را برای تربیت اخلاقی و مواجهه اخلاق مدارانه در عرصه ورزش را فراهم سازد.

/
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما