loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تصویری در دور دست: سرگذشت نصرت خدایاری شهسواری (خواهر بسیطی) به روایت اهالی گیلان غرب

4 (1)

ناشر سوره مهر

نویسنده جواد حسینی نصر

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 184

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 62999 10003022
37,000 35,200 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر در بخش هایی با عنوان "اشاره"، "مقدمه"، "سال شمار زندگی نصرت خدایاری شهسواری ( بسیطی)" ، "دفتر خاطرات یک دوست" ، "آخر ناخوش شاهنامه" و "اسناد و تصاویر" به شرح زندگانی نصرت خدایاری شهسواری می پردازد.

« اولین سفرم به گیلان غرب در بهمن سال 1386 فقط سه روز طول کشید؛ سه روزی که با بارش برف سنگین همراه بود و تصور می کنم همان برف هم می خواست عاملی باشد برای پوشاندن حجمی از خاطرات نصرت بسیطی یا مانعی برای دست یافتن من به واقعیت زندگی او. سفرم برای کشف یک انسان و روابط انسانی در رخدادی پیچیده و تحمیلی به نام جنگ بود که در ابتدا آسان می نمود و البته حوادث و خاطرات و نقل قول ها هم همین را نشان می داد.

به نظر می رسید در بافت عشایری و ساده و صمیمی گیلان غرب یا کرمانشاه ردّپایی از نصرت یافت شود و همه چیز در قالب همان صمیمیت با نقل قول های صریح اما کلی مانند این ادامه پیدا کند: نصرت یک شیرزن بود. نترس بود. شجاع بود. و... اما لابه لای همین کلی گویی ها ارجاعات و مصداق های خوبی پیدا می شد از زجر، محرومیت، فقر، و در عین حال هوش و تلاش یک خانوادة کوچک و تا حدودی بی سرپرست که هر چه داشتند و به دست آورده بودند از همین پایمردی شان بود که همه را، از زن و مرد، انسان هایی خودساخته و نجیب و محترم بار آورده بود.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما