loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تفسیر روایی نامه امام صادق علیه السلام به شیعیان

5 (1)

ناشر پژوهشکده باقرالعلوم علیه السلام

نویسنده علی اصغر رادحسینی

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 166

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

مبانی وحدت و بنیادهای انسجام امت اسلامی از نیازهای ضروری مسلمانان است. امام صادق (ع) در نامه ای که به یاران خود نوشت الگوی وحدت و انسجام امت را طراحی نموده است. چنان که به آنان دستور داد که پیوسته آن را مطالعه کنند و در آن بیندیشند و از آن مراقبت به عمل آورند و به آن نامه عمل کنند.

برای فهم و ترجمه دقیق این نامه به روایات بسیاری از اهل بیت علیهم السلام رجوع کردیم تا با کمک روش تفسیر کلام خود اهل بیت علیهم السلام به ترجمه دقیق این روایت بپردازیم و این روش، راهگشای مشکلات ما بود که خدای متعال را بر وجود چنین نعمت های فراوان شاکریم.

از مهمترین شاخصه های این متن شریف بیان تفاوت های شیعیان حقیقی و ادعایی، آسیب های اجتماعی پیش روی شیعیان، دشنام دادن به دشمنان به عنوان مسیری شرک آلود ، مدرا با مردم و پرهیز از آسیب های هم نشینی با آنان، پرهیز از اختلافات بین شیعیان ، پرهیز از اختلاف افکنی بین رهبر جامعه اسلامی و شیعیان ، دوستی و دشمنی برای خدا و رعایت ادب الهی ، وجوب عمل بر اساس روش اهل بیت علیهم السلام در تمامی عرصه های فردی ، اجتماعی ، عبادی ، سیاسی و اهل بیت علیهم السلام بیان کنندگان حقیقی دین و موضوعات مهمی که برای رسیدن به سعادت حقیقی لازم هست به انها عمل شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما