loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

احکام مطهرات، نجاسات و تخلی

ناشر پژوهشکده باقرالعلوم علیه السلام

نویسنده جمعی از پژوهشگران

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 328

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 63018 10003022
98,000 93,100 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

گروه پژوهشگران در این کتاب به دنبال تبیین کاربردی و سؤال محور با ویژگی های پیش گفته درباره احکام مطهرات و نجاست بوده اند. مطهرات و نجاسات بخشی از احکام است که رابطه مسلمان با اشیا، جانداران و افراد را ساماندهی می کند.

همچنین توجه به پاکی و نجاسات در زندگی تامین کننده ابدیت انسان است و هر مسلمانی با رعایت احکام پاکی و نجاسات علاوه بر بهینه سازی زندگی دنیوی خود به آخرت بهتری نیز دست می یابد.

این کتاب شامل سه فصل با عنوان های: احکام مطهرات، احکام نجاسات و احکام تخلف است و در این اثر به ۴۸۴ سؤال در این زمینه ها پاسخ داده است.

در فصل اول این اثر به تعریف و اقسام مطهرات: آب، زمین، استحاله، انقلاب، کم شدن دو سوم آب انگور جوش آمده، اسلام آوردن، تبعیت، از بین رفتن نجاست، استبرای حیوان نجاست خوار، غائت شدن مسلمان و همچنین راه های اثبات طهارت پرداخته شده است.

همچنین در فصل دوم این کتاب تعریف و انواع نجاسات: ادرار و مدفوع، منی، مردار، خون، سگ و خوک، جوشیده آب انگور، مایعات مست کننده، آب جو، کافر، و نیز شرایط انتقال نجاست و ثبوت نجاست بررسی شده است.

در فصل سوم این نوشتار نیز موضوع های: کیفیت تطهیر در تخلف، واجبات قضای حاجت، محرمات قضای حاجت، مکروهات قضای حاجت و مستحبات قضای و مادر شک واکاوی شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما