loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

گلشن ابرار بانوان: زندگی بانوان فرهیخته شیعه - جلد اول

ناشر پژوهشکده باقرالعلوم علیه السلام

نویسنده جمعی از نویسندگان

تحقیق و تنظیم کتاب عبدالصمد جودتی استیار

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 221

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 63030 10003022
88,000 83,600 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

بانوان دانشمند و پارسا با وجود تمام مسئولیت های مهم خانوادگی، نقش بارز و افتخارآفرین در پاسداری از فرهنگ قرآن و عترت داشته، در نشر تفسیر و حدیث گام های بلندی برداشته انو و امروز که به برکت انقلاب اسلامی، حوزه های علمیه خواهران در سراسر ایران و جهان می درخشد، توجه به جنبۀ الگو بودن بانوان ابرار، بیشتر احساس می شود.زنان مسلمان در مبارزات اجتماعی، در عرصۀ سازندگی، در تلاش فرهنگی، در ایمان و اخلاق دینی، در خدمت رسانی و فعالیت های عبادی و معنوی همیشه فعال بوده اند.

کتاب «گلشن ابرار بانوان» زندگینامه 14 بانوی نام آور ابرار را به همراه تحصیلات، خاندان، استادان، فعالیت ها، آثار و تألیفات آن ها را به خوانندگان ارائه می دهد.

برخی از اسامی بانوان فرهیخته عبارتند از: «بانو فاطمه ستّ المشایخ»، اثر طاهره رضایی، «بانو حمیده رویدشتی» به قلم مریم حیدری، «بانو آمنه بیگم مجلسی»، اثر فاطمه سادات زکی، «بانو قرائت خانم»، به قلم زهرا امانی، «بانو نصرت بیگم امین»، اثر سمیه سادات سجادی، «بانو فاطمه مالک»، اثر فاطمه محمدی، «بانو ربابه الهی» به قلم صدیقه حاج علیان.

«بانو فاطمه مالک» یکی از بانوان ابراری است که در این کتاب به دوران حیات پربار وی می پردازد. در بخشی از این متن آمده است: خانم فاطمه شیرازی مشهور به بانو مالک، در سال 1323 ق. در اصفهان متولد شد. نام پدرش میرزا حسن خان شیرازی بود که از تجار اصفهان به شمار می رفت.

وی در برخی از سخنرانی های خود مطالبی از استادان خویش نقل کرده اند، اما از استادان وی اطلاعات دقیقی در دست نیست.

شروع فعالیت های بانو مالک تقریباً به 21 سالگی وی باز می گردد. بانو مالک که بعد از وفات همسرش به سبب گریه های متوالی، چشمانش کم سو شده بود و جایی را نمی دید به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) رفته، با ایشان درددل می کند؛ در این هنگام، ناگاه به عنایت حضرت عبدالعظیم (ع) شفا یافته، به امر ایشان به تدریس و تبلیغ دین مأمور می شود.

کلاس های درس وی، با موضوع احکام و تفسیر قرآن کریم، در مساجد، حسینیه ها، فاطمیه ها، منازل اشخاص و یا منزل خودشان برگزار می شد.

بانو مالک در سال 1396 ق. رحلت کرد و پس از خواندن نماز به پیکرش توسط آیت الله العظمی مرعشی نجفی در مقبرۀ خانوادگی «خاندان سالور» بهشت معصومه قم به خاک سپرده شد.

دیگر عناوین بانوان ابرار، عبارتند از: «بانوی شهیده آمنه بنت الهدی صدر»، اثر وحیده مقدم، «بانو فاطمه ایروانی» اثر زهرا سادات امیدی، «بانو زینت السادات همایونی»، اثر زینب مهاجری، «بانو سیدۀ فاطمه خاموشی»، به قلم زینت مهاجری، «بانو فهیمه محبی» اثر فاطمه جعفرزاده، «بانو طاهره صفارزاده» اثر فاطمه سادات زکی، «بانو نهله غروی نائینی»، به قلم حمیده ذوالفی.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما