loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اقتصاد مقاومتی: تفسیر جهاد کبیر

ناشر جهاد دانشگاهی واحد قم

نویسنده اکبر ابدالی محمدی

ویراستار علی کاملی

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 461

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 63103 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
36,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

موضوع این نوشتار درباره ی سرزمینی است که استعمارگران همیشه به آن چشم طمع داشته اند. سرزمینی که روزگاری، اقتصاد و صنعتش مبتنی بر تولید بومی بود و تعامل با آن، افتخاری برای کشورهای اروپایی محسوب می شد؛ ولی استعمارگران که فهمیدند تسلط کامل بر این کشور با روح حماسی مردم آن سازگاری ندارد، ترفندهای دیگری به کار بردند تا بتوانند منافع خود را در این کشور تأمین کنند. نفوذ در طبقه حاکم بر جامعه راه حلی مناسبی بود که استعمار پیر، انگلستان، و بعدها آمریکا به کار بردند تا بتوانند سرزمین پر از منابع غنی ایران و بازار بزرگ آن را تصاحب کنند.

هر چند دشمنان این سرزمین، با تکیه بر خیانت و وطن فروشی برخی از حاکمان و وابستگان داخلی، توانستند در برهه هایی از تاریخ به تاراج منابع آن بپردازند و باعث وابستگی اقتصادی کشور شوند، اما وجود عالمان آگاه و روشن ضمیر در کنار مردم فداکار، باعث شد تا دشمنان نتواند به تمام خواسته های خود برسند. وقتی حدود پنجاه سال پیش، سرمایه گذاران آمریکایی قصد نفوذ و تسلط بر کشور را داشتند، حوزه علمیه قم در بیانیه ای هشدار می دهد که «استعمارگران وقتی که می خواهند کشوری را ملک خود قرار دهند، به اسم عمران و آبادی وارد آن کشور می شوند و وقتی خواستند اقتصاد کشوری را قبضه نمایند، نخست به اسم تولید انبوه . ارزانی اجناس، دخالت می کنند و سپس همچون سرطان، ریشه می دوانند و تا سر حد قدرت و امکانات خود، خون مردم را می مکند».

دشمنان این مرز و بومف برای تحقق خواسته های استعماری شان، ضمن استفاده مداوم از تاکتیک های نرم، تغییر فرهنگ اقتصادی مردم به نفع منافع اقتصادی خود را به طور جدی پیگیری و اجرا کرده اند. در برخی مواقع نیز با برخوردهای خصمانه و در قالب تحریم های اقتصادی و به اصطلاح، جنگ اقتصادی همراه با جنگ روانی، در پی تسلیم کردن و ایجاد وابستگی کامل این کشور بوده اند.

نوشتار حاضر، حاصل سه سال کار تبلیغی، تحقیقی و اجرایی در حوزه اقتصاد مقاومتی است.

در این کتاب سعی شده است محتوای لازم برای مبلغان اقتصاد مقاومتی فراهم شود و از آنجا که مشکل اصلی اقتصاد مقاومتی را فرهنگی می دانیم تأکید زیادی بر مسائل فرهنگی و تاریخی صورت گرفته است. روش مورد تأکید علمای بزرگ در حمایت از تولید ملی، ذکر شده است تا شاید بتوان این فرهنگ را مجددا زنده کرد. در تکمیل این موارد سعی شده از مثال و مصادیق بسیاری استفاده شود تا یک مبلغ بتواند با آنها مفاهیم اقتصاد مقاومتی و تولید ملی را به مردم منتقل کند.

عناوین فصول این کتاب:
فصل اول: جنگ اقتصادی
فصل دوم: تحریم های اقتصادی
فصل سوم: نفوذ اقتصادی
فصل چهارم: درباره اقتصاد مقاومتی
فصل پنجم: نفی سلطه اقتصادی اجانب
فصل ششم: سیره علما در حمایت از تولید ملی
فصل هفتم: مبارزه امیرکبیر با سلطه اقتصادی اجانب در ایران
فصل هشتم: پاسخ به چند شبهه در مورد اقتصاد مقاومتی
فصل نهم: اسناد و مصادیقی از نفوذ اقتصادی

این کتاب از کاغذ پارس که تولید داخلی است تهیه شده و برای تهیه آن هیچ درختی قطع نشده، بلکه از تفاله نیشکر استفاده شده است.

بخش هایی از کتاب

نوکری فرنگی که موجب تقویت شوکت ایشان است و پولی که از این راه بدست می آید، حرام است.
سید محمدکاظم طباطبایی یزدی صاحب کتاب عروه

فرمول «اقتصاد مقاومتی» که [آیت الله] خامنه ای، رهبر ایران پیشنهاد کرده است برای تحرکِ بخشِ غیرنفتی ایران، راه بسیار بهتری جهت ایجاد فرصتهای شغلی است که به شدت در ایران مورد نیاز است
موسسه مطالعاتی واشینگتن

73 درصدی مردم ایران به کالای خارجی گرایش دارند!
مؤسسه تحقیقاتی وان دیوایس انگلیس

در ایران به میزان حداقل ممکن سرمایه گذاری نمایید و صنایعی را انتخاب کنید که قطعات آن از انگلستان وارد شود مانند صنایع مونتاژ که در واقع سوارکردن قطعات صادراتی انگلیسی در ایران است. ... ایران یکی از بهترین بازارهایی است که شما (بازرگانان انگلیسی) میتوانید برای مصرف کالاهای خود در جهان سوم پیدا کنید.
آنتونی پارسونز سفیر اسبق انگلیس در ایران
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما