loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

از مدرسه تا دانشگاه

مجموعه تاملات صاحب نظران ایرانی در باب آموزش عالی 9

ناشر موسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی

نویسنده محمد یمنی دوزی سرخابی

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 554

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 63114 10003022
250,000 237,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

نویسنده در پیشگفتار با اشاره به اینکه این کتاب مجموعه ای از مقالات و گفتار وی در دو دهه گذشته است، می نویسد:
"عنوان «از مدرسه تا دانشگاه» بر کلیت آموزش و پرورش اشاره دارد که تقسیم آن به دوره ها یا مقاطع مختلف و نیز به رشته های تخصصی گسسته از یکدیگر بر چنین کلیتی آسیب وارد کرده و پیچیدگی آن را با صوری کردن فعالیت های آموزش و پرورش از طریق آشکارسازی های کمی، پنهان ساخته است."در جایی دیگر از پیشگفتار نویسنده در تشریح رویکرد تامل پذیری در تعاریف مفاهیمی نظیر دانش آموز، دانشجو، مدرسه، دانشگاه، مدیریت، برنامه ریزی، هدف، استراتژی، پیش بینی و... براساس تحلیل عمیق وضعیت گذشته و حال سیستم های آموزشی به صورت مستمر، مبنایی برای بازتعریف هریک از آن ها خواهد بود.

لازم است در مدرسه و دانشگاه ابتدا اصل تغییرات مداوم در آن ها و نیز در سیستم های پیرامونی آن ها پذیرفته و تلاش شود تا مدرسه و دانشگاه از یک سو و جامعه محلی، ملی، منطقه ای و جهانی از سوی دیگر رفتارهای سازگار شوندگی خود را رصد کنند. چنین رویکرد تامل پذیرانه است که به شکوفایی استعدادهای جوانان در بستر زمینه های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و جهانی میدان خواهد داد و به شکل گیری و تداوم تعادل پویا در درون آن ها و نیز بین آن ها کمک خواهند کرد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما