loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

طبیبانه: تأملی در روش تربیت دینی (سلسله گفتارهای استاد حجت الاسلام و المسلمین نظافت یزدی)

5 (1)

ناشر امام مهربان

نویسنده محمدجواد نظافت یزدی

ویراستار سعید فلاحی

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 225

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

در این اثر با استفاده فراوان از آیات قرآن و روایات اهل بیت (ع)، موضوع و روش تربیت و ویژگی های مربی در ضمن شش فصل مورد بررسی قرار گرفته است که مطالعه آن برای فعالان عرصه تربیت از جمله روحانیان، معلمان و فعالان فرهنگی دانشگاه ها، مدارس و مساجد مفید خواهد بود.

این کتاب در شش فصل با عناوین «گنج پنهان»، «تربیت در متن زندگی»، «بستر رشد»، «طبیبانه»، «مسیر حرکت» و «یک مربی خوب» تنظیم شده است.

در پشت جلد این کتاب می خوانیم:

پیامبر صلی الله علیه وآله با عشق به هدفی که داشت، نسبت به دردهای مردم حساس بود. برای درمان، زمان و مکان تعیین نکرده بود؛ منتظر نبود که مردم برای درمان درد های روحی به او مراجعه کنند؛ بلکه خود همچون طبیبی دوره گرد به دنبال بیمار بود.

در حقیقت کار مربی مانند طبابت است و داروهای این طبیب آیه های قرآن هستند. مربی باید هم درد ها را بشناسد و هم داروها را. علاوه بر این ها باید برای طبابت عشق و انگیزه داشته باشد. مربی با این شرایط، می شود مصداق «طَبِیبٌ دَوَّارٌ بِطِبِّهِ».
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما