loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ترجمه و شرح صحیفه کامله سجادیه (محمدتقی مجلسی)

سلسله الشروح علی الصحیفه السجادیه 14

ناشر پژوهشکده باقرالعلوم علیه السلام

نویسنده محمدتقی مجلسی

تحقیق و تنظیم کتاب علی فاضلی

سال نشر : 1388

تعداد صفحات : 321

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 63157 10003022
160,000 152,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب ترجمه و شرح صحیفه کامله سجادیه اثر محمدتقی مجلسی جلد چهاردهم از مجموعه شروح صحیفه سجادیه است که توسط پژوهشکده باقرالعلوم منتشر شده است.

صحیفه سجادیه، هرچند در دعا همچون قرآن بی‌نظیر و بی‌بدیل است، لکن تنها یک کتاب دعا نیست، بلکه اوج عرفان توحیدی، قله معرفت ولایی، غایت اخلاق، نهایت بندگی، سرآمد راز و نیاز و دانشنامه‌ای است که از مبدأ تا معاد را با قلم نور بر صحیفه دل معرفت‌جویان نگاشته است. این اثر آسمانی همچون صاحب اثر، از چنان مقام بلندی برخوردار است که رسیدن به بلندای همه معارفش بر هر تیز پروازی ناممکن و برآوردن حق معرفتش از هر جویای معرفتی محال است اما در عین حال به مثابه دریای شیرین و بی‌کران است که هر تشنه را سیراب نموده و هر غواصی را از دُرهای گهربارش بی‌نصیب نمی‌گذارد.

علمای بزرگوار شیعه در طول تاریخ تشیع، همواره به صحیفه سجادیه به دید عظمت و بزرگی می‌نگریستند و از معارف گوهربار آن بهره‌ها می‌بردند و گاه برای آنکه دیگران نیز از شهد شیرین آن بچشند، بر شرح و تفسیر آن کمر همت می‌بستند؛ حاصل این مجاهده علمی ده‌ها شرح کوتاه و بلند است که بیشتر آنها به صورت نسخه‌های خطی در کتابخانه‌های بزرگ اسلامی غبار مهجوریت گرفته و تشنگان معارف صحیفه از آن بی‌بهره مانده‌اند. تردیدی نیست که احیای این میراث مقدس، گامی مبارک در راه احیای فرهنگ اهل بیت علیهم‌السلام است.

این شرح صحیفه سجادیه، تألیف مجلسی اول مرحوم محمد تقی مجلسی (1003-1070) است.

مجلسی در اواخر عمر دو شرح یکی به عربی و دیگری به فارسی بر صحیفه سجادیه نگاشته است. کتاب حاضر شرح عربی وی است که ناتمام مانده و تنها مشتمل بر شرح دعای اول تا دعای سوم صحیفه است.

این شرح در 320 صفحه به تحقیق و تصحیح حجت الاسلام علی فاضلی به چاپ رسیده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما