loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مطالعات فرهنگی و اجتماعی کلاس درس دانشگاهی در ایران

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 63166 10003022
172,000 163,400 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

مجموعه حاضر در هشت فصل تنظیم شده است که هر فصل، برآمده از پژوهش هایی است که پژوهشگر در طول سال گذشته مشغول آن بوده است.

در فصل نخست، صدیقیان بخشی از نتایج پیمایش مطالعات ابعاد فرهنگی و اجتماعی کلاس درس خود را با عنوان «کلاس درس در دانشگاه های ایران» گزارش کرده است.
در فصل دوم، ابراهیم آبادی به بررسی ابعاد روان شناختی ـ تربیتی کلاس درس می پردازد. وی به طور خاص بر پدیده گریز از یادگیری تأکید دارد.
در فصل سوم، اصغری نارضایتی از کلاس درس در دانشگاه های ایران را به عنوان چالش اساسی بررسی می کند. هدف وی در این پژوهش، نشان دادن ماهیت و چگونگی این نارضایتی بر اساس تجربه ها و دیدگاه های دانشجویان تحصیلات تکمیلی و استادان دانشگاه ها بوده است.
در فصل چهارم، نجاتی حسینی تلاش کرده است که تجربه ای تاریخی ـ زیستی دو نسل از استادان را در دانشگاه های ایران به ما نشان دهد.
فصل پنجم با عنوان «چگونه کار جمعی در کلاس درس دانشگاهی ایرانی ناممکن می شود؟» موضوع پژوهش رضا صمیم است.

کرم حبیب پور در فصل «سوم درس در دانشگاه های ایران: دو راهی جنسیتی» این پرسش را مطرح می کند که «آیا دختران و پسران در دانشگاه های ایران، تجربه های متفاوتی از کلاس درس از لحاظ نوع تعاملات، نگرش به استادها، نگرش به دانشگاه، ورود به دانشگاه، ادامه تحصیل و... دارند؟

عباس کاظمی در فصل آخر کتاب، درباره روزمره شدن دانشگاه و زندگی روزمره کلاس درس از نگاه استادان و دانشجویان صحبت کرده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما