loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ماخذشناسی منطق فهم دین

منطق فهم دین - 21

ناشر سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی

نویسنده محمد نوری

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 1062

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 63318 10003022
260,000 234,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب به منابع و مأخذ مرتبط با «منطق فهم دین» می پردازد. این منابع هر چند با حوزه های مختلف علمی در ارتباط اند و از این نظر تنوع و تکثر گونه گون دارند ولی در عین حال، تلاش شده منابعی که از نظر محتوایی با جوهره فهم دین ارتباط دارند، معرفی شوند؛ هر چند عنوان آنها ممکن است گویا نباشد. این مأخذشناسی صرفاً کتب، مقالات، نشریات و مجموعه ها و پایان نامه ها را معرفی کرده است و تلاش شده است غیر از ارائه مشخصات صوری هر منبع، محتوای هر یک را به روش برجسته سازی مباحث در راستای موضوع معرفی نماید. البته همه منابع توصیف نشده زیرا عنوان برخی منابع گویا است و می توان محتوای آن را از عنوان آن بازشناخت.

بخش اول به معرفی منابعی اختصاص دارد که به خود موضوع، مثل امکان فهم دین، کشف پذیری دین، روشمندی فهم دین، فهم خطا از دین، و علل و عوامل هر یک از اینها می پردازد.
بخش دوم درباره فهم قرآن، به عنوان بخشی از دین اسلام، است و تفسیر به عنوان اصطلاح قرآنی، معادل فهم را مد نظر دارد و منابع مربوط به آن را معرفی می کند. بخش سوم تا پنجم نیز به فهم در علوم حدیث، منطق و فقه می پردازد. جایگاه فهم در شناخت شناسی، هرمنوتیک و روش شناسی در سه بخش ششم تا هشتم بررسی شده است. منابع روش شناختی در شش قسمت طبقه بندی شده است. در قسمت نخست، به شیوه تحقیق می پردازد و در قسمت دوم تا پنجم، روش تاریخ، علوم عقلی و اجتماعی، فقه و حقوق را معرفی می کند و در قسمت پنجم، منابع درباره روش شناسی شخصیت هاست. در قسمت ششم، منابع عمومی آمده است. فهم مسائل تاریخی و اجتماعی در بخش نهم و آسیب شناسی فهم و منطق فهم و بالاخره منطق فهم اسلام در نگاه مستشرقان در بخش های دهم و یازدهم آمده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما