loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

غرب آسیا، نظام بین الملل و همگرایی منطقه ای

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

قارۀ کهن آسیا، مناطق متعددی را دربرمی گیرد که هریک مشتمل بر چندین زیرمنطقه است.
بخش غربی این قاره به عنوان یک مجموعۀ بزرگ از اهمیت فراوانی در نظام بین الملل برخوردار است، اما به عنوان یک کل، کم تر مورد توجه پژوهشگران و مراکز پژوهشی قرار گرفته است و این امر دلایل گوناگون دارد؛ از جمله می توان به تحمیل واژه ها و مفاهیم برون زایی مانند اصطلاح اروپا محور «خاورمیانه» اشاره کرد که در خصوص بخش عمدۀ این منطقه به کار می رود و آن را منطقه ای بعد از آسیا نشان می دهد.

بازتعریف این منطقه و بررسی مسائل آن و روابط درون و برون منطقه ای در آسیای غربی برای فهم دقیق تر تحولات نظام بین الملل ضروری است.
موقعیت ممتاز جغرافیایی ایران ـ که ابعاد استراتژیک فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و امنیتی این جایگاه، نقش ایران را بیش از پیش مهم می کند ـ و نیز سیاست خارجی منطقه ای بهره وری اسلامی ایران در مرزهای شمالی و جنوبی و شرقی و غربی این ضرورت را دو چندان می کند.

مقالات مجموعۀ حاضر در راستای چنین نیازی به نگارش درآمده و به بررسی منطقۀ غرب آسیا و مسائل خاص آن از زوایای گوناگون اختصاص دارد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما