loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

1984 (نوزده - هشتاد و چهار)

ناشر شور آفرین

نویسنده جورج اورول

مترجم سیروس نورآبادی | محسن موحدی زاد

ویراستار آریامن احمدی

مستندساز مایکل یئو

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 347

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

۱۹۸۴ رمانی است که هیچگاه کهنه نمی شد و داستان آن برای ابد تازه جلوه می کند و هر کسی گمان می کند که کتاب برای عصر او نوشته شده است. با ۱۹۸۴، اصطلاحاتی مانند «برادربزرگ» به واژه های روزمره مردم و مطبوعات تبدیل شدند.
این کتاب بیانیهٔ سیاسی شاخصی در رد نظام های تمامیت خواه (توتالیتر) و نیز کمونیسم شمرده می شود. ۱۹۸۴ کتابی پادآرمانشهری به شمار می آید. کتاب به نام «نوزده هشتادوچهار» هم شناخته می شود.
این رمان تا به حال به بیش از ۶۵ زبان مختلف برگردان شده است و میلیون ها نسخه از آن به فروش رسیده است و در نتیجه آن، جورج اورول به جایگاه ممتازی در ادبیات جهان رسید.

درباره داستان: جهانِ نیمه متحد سه قدرت بزرگ دارد که جهان را میان خود تقسیم کرده اند و هر سه به شیوهٔ مشابهی جهان را اداره می کنند. وینستون اسمیت، شخصیت اول داستان، در اوسیا زندگی می کند و عضو عادی حزب است. روزی دفترچه ای قدیمی می خرد و در آن شروع به نوشتن تفکرات خود می کند. در تمام نقاطی که اعضای «حزب» زندگی می کنند دستگاه هایی به نام تله اسکرین (صفحهٔ سخنگو) وجود دارد. این دستگاه (که توسط وزارت حق اداره می شود) مانند دوربین تمام اعمال افراد را تحت نظر دارد. وینستون خارج از دیدرس تله اسکرین شروع به نوشتن می کند و چندین بار جملهٔ مرگ بر برادر بزرگ را بر روی کاغذ می نویسد ...
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما