loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ترجمه و متن رساله الحشر، یا، کتاب رستاخیز جهان

ناشر مولی

نویسنده محمد بن ابراهیم صدرالدین شیرازی (ملاصدرا)

مترجم محمد خواجوی

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 108

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 63437 10003022
180,000 171,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب با تمامی وجازتش، از نفایس کتب صدرایی است که در پاسخ درخواست دوستی جانی و یاری روحانی تدوین شده و شامل یک مقدمه و هشت فصل و ختم و وصیت، مبتنی بر حشر تمامی موجودات از هیولی، صورت، جماد، نبات، حیوان، انسان، نفوس و عقول به سوی خداوند تعالی است.
بدین صورت که تمامی موجودات از عقول و نفوس و طبایع و اجسام هیولانی به سوی مبدا اصلی خویش محشور و باز می گردند. نخستین طبقه، عقول است که محشور الی الله اند. دوم حشر نفوس ناطقه است. سوم حشر نفوس حیوانی است. چهارم حشر قوه نبات و دیگر طبایع اجساد؛ یعنی صور نوعیه آنهاست. پنجم حشر جماد و عناصر و این حسیات طبیعی متجدد و نوپذیر دارای کون و فساد است. ششم در کیفیت حشر هیولای نخستین و اجسام مادی و پایان کار بدکاران و اهریمنان است.
در پایان سفارش می نماید که این حقایقی را که در این کتاب برای تو به ودیعت گذاشتم، قدر آن ها را دانسته و از نا اهل پنهان بدار.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما