loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نورالعین: فضائل زیارت حضرت سیدالشهداء علیه السلام

ناشر آرام دل

نویسنده محمدحسن اصطهباناتی

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 796

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

ترجمه کتاب ارزنده «نورالعین فی المشی الی زیارة قبر الحسین» که با نام نورالعین مشهور است، نام دیگری هم دارد «نور دیدگان در رهگذر زیارت سرور آزادگان» که ترجمه اکبر صفدری قزوینی است. با همین توضیح کوتاه می توان متوجه شد آیت الله محمد حسن اصطهباناتی کتاب را برای جمع آوری و در دست قرار دادن آداب زیارت امام حسین علیه السلام سرور آزادگان جهان تهیه و تنظیم نمودند، تا بستر و مصدری مناسب برای بصیرت و آگاهی محبین و دوستداران زیارت این امام مظلوم برای فهم درک آداب و فضایل زیارات ایشان باشد.

این کتاب بر دو فصل تنظیم شده؛ فصل اول در 264 باب می باشد که به اثبات زیارت و فضائل و جایگاه زیارت در ایام مختلف و نظر دیگر ائمه می پردازد. اما در فصل دوم کتاب، به آداب زیارت و رفتار مناسب زوار پرداخته که از زمان شروع و نیت سفر آغاز و تا زمان برگشت و حتی آداب به دیدار زائر رفتن را هم شامل می شود. این فصل از کتاب در 126 موضوع تقسیم شده که به 227 روایت هم استناد دارد.

در فصل اول این کتاب مواردی نظیر زائر حسین بن علی چگونه باید رفتار کند، زیارت امام حسین (علیه السلام) از برترین اعمال است، زائر امام حسین (علیه السلام) زیر سایه عرش، چهار هزار فرشته همسایه قبر امام حسین (علیه السلام) هستند، مژده فرشتگان برای زائران امام حسین (علیه السلام)، دعای فرشتگان برای زائران امام حسین (علیه السلام)، هنگامی که زائر پیاده به زیارت می رود و … مطرح شده است.

در فصل دوم کتاب، آداب زیارت، نظیر سه روز روزه گرفتن، بستن چشم بر روی حرام ها، خوشرفتاری با اطرافیان، نحوه ورود به عتبه حسینیه، لحظه وداع و رسیدن به منزل و … پرداخته شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما