loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سوگنامه عاشورا (دوره دو جلدی)

مجالس محرم و صفر حاج منصور ارضی

ناشر آرام دل

نویسنده یوسفعلی یوسفی

تعداد صفحات : 680

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

مجلد نخست از مجموعه ی "سوگنامه ی عاشورا" حاوی پنج فصل درباره ی نحوه ی برگزاری جلسات، زیارت عاشورا، مراسم ایام و لیالی محرم و زبان حال و مناسبت های آن است، که توسط "حاج منصور ارضی" ـ از مداحان اهل بیت (ع) ـ اجرا شده است. در فصل اول مطالبی در خصوص پاره ای از اصطلاحات مربوط به عزاداری، وظایف شیعیان، و اهمیت و محتوادار بودن و رسالت مجالس حسینی و امور ذکر و ذاکری و... فراهم آمده است. فصل دوم حاوی ده برنامه و جلسه از دهه ی اول محرم است که همراه با زیارت عاشورای اباعبدالله (ع) (برگزار شده در صبح های دهه ی اول محرم مربوط به سال 1371 ـ محرم 1314 در حسینه ی صنف لباس فروشان تهران) برگزار شده است. فصل سوم مشتمل است بر ده برنامه از جلسه ی شب های دهه ی اول محرم (مربوط به سال 1373 ـ محرم 1415، مسجد ارک تهران) که به صورت ذکر مصیبت و نوحه خوانی و سینه زنی اجرا گردیده است. فصل چهارم، متضمن برنامه ی مراسم شام غریبان و برنامه ی شب دوازدهم محرم است که در طول سال های 72 تا 77 به مدت شش سال و طی دوازده مجلس در محضر مقام معظم رهبری در حسینیه ی امام خمینی (ره) اجرا شده است. فصل پایانی نیز گزیده ای است از اشعار و نوحه هایی که از سال 1363 تا 1377 در مناسبت های مختلف اجرا گردیده است.

دومین شماره از مجموعه ی "سوگنامه ی عاشورا" متضمن اشعار و نوحه هایی است در خصوص ایام محرم و صفر که در برنامه های اجرا شده توسط "حاج منصور ارضی" ـ از مداحان اهل بیت (ع) ـ به کار رفته است. این اشعار سروده هایی است از حجت الاسلام رضا جعفری، احمد آرونی، سعید حدادیان، جواد حیدری، سیدمحمد میرهاشمی، محمود ژولیده، محمد سهرابی و...
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما