loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دین و سیاست در اندیشه سیاسی معاصر

ناشر موسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی

نویسنده حمیدرضا اسماعیلی

سال نشر : 1386

تعداد صفحات : 486

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

اروپا در فرآیند تاریخی خود به نقطه ای رسیده بود که به تدریج دین در جامعه به حاشیه رفته و بخش مهمی از نخبگان نیز به کنار گذاردن باورها و ارزش های دینی از جامعه حکم می کردند. در نظر آنان دوری کلیسا از حکومت و تفکیک ساختارها و نهادهای دینی از ساختارها و نهادهای اجتماعی باعث پیشرفت غرب است.
در این شرایط، دین گریزی و دین ستیزی در میان ایرانیان نیز پیروانی یافته که موجب کشمکش های نظری و عملی میان نیروهای مذهبی و عرف گرا شده است. موضوع نسبت دین و سیاست، به ویژه نفوذ دین بر سیاست، که در طول تاریخ ایران همواره وجود داشته است، به منزله ی یکی از مهم ترین مسائل اندیشه ی سیاسی مطرح است.
نگارنده در کتاب حاضر می کوشد نسبت دین و سیاست را در مهم ترین دوره ی تاریخ معاصر ـ از عصر مشروطه به بعد ـ در اندیشه سیاسی مهم ترین اندیشمندان مذهبی بررسی کند. بر این اساس نخست به بیان نسبت فلسفی دین و سیاست و این نسبت در قرآن می پردازد و سپس این نسبت را از زمان مشروطه تا عصر حاضر بررسی می کند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما