loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بازسازی و توسعه علوم اجتماعی با نگاهی به ساختار برنامه

ناشر موسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی

نویسنده پرویز اجلالی

سال نشر : 1386

تعداد صفحات : 425

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

امروزه به میزان چشم گیری بر تعداد فارغ التحصیلان رشته ی علوم اجتماعی افزوده شده است. ارتقای کیفیت، کاربردی کردن دانش مذکور و ایجاد توانایی در حل مشکلات فراروی جامعه توسط دانش آموختگان این رشته، ضرورت بازنگری در یافته های تحصیلی آنان را ضروری نموده است.

بررسی وجوه تجانس شیوه های آموزشی با الزامات محیط حرفه ای و مطالعه ی الگوی کاربست یافته های تحصیلی دانش آموختگان، برای مساله شناسی و تدارک راه حل لازم به منزله ی یک اصل ضروری باید مورد توجه متولیان آموزش عالی قرار گیرد.

کتاب حاضر نیز حاصل پژوهشی است که هدف اصلی آن بررسی آسیب شناسی ساختار و برنامه ی درسی علوم اجتماعی بوده است.
در این پژوهش با استناد به مطالعات نظری و بهره گیری از دانش و تجربیات پیشین در این حوزه، برنامه ای با ساختار انعطاف پذیر پیشنهاد شده که در قالب آن، دانشگاه ها بتوانند متناسب با علایق و ذائقه ی تخصصی هیات علمی و اولویت دانشگاه و منطقه، آن برنامه را تکمیل کنند.
بر این اساس نگارنده اطلاعاتی را در زمینه ی برنامه ی کنونی دانشگاه های ایران، نمونه هایی از برنامه های مطلوب اجتماعی در دانشگاه های خارجی، برنامه ی مطلوب، برنامه ی هدایت تحصیلی و... فراهم آورده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما