loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اصول حقوق بشر دوستانه در اسلام و حقوق بین الملل

ناشر پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

نویسنده عبدالحکیم سلیمی

سال نشر : 1402

تعداد صفحات : 272

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 63608 10003022
111,000 105,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب اصول حقوق بشر دوستانه در اسلام و حقوق بین الملل، توسط دکتر عبدالحکیم سلیمی نوشته شده و انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه آن را منتشر کرده است.

اصول حقوق بشردوستانه مبانی تعهد کشورها در راستای حمایت از افراد و اهداف غیر نظامی وکاهش آلام و مصایب ناشی از جنگ است. تدوین اصول حقوق بشردوستانه بین‌المللی، در قرن بیستم میلادی، به انگیزه حقوقی‌سازی ایده اخلاقی جمع میان دو مقوله متناقض:
«ضرورت جنگ» و «ملاحظات انسان دوستانه» و فراهم ساختن تعهد بین‌المللی در راستای دفاع از کرامت انسانی در منازعات مسلحانه است.
اسلام در جایگاه آخرین دین برگزیده الاهی، از بدو ظهور(سده هفتم میلادی) قرن‌ها زودتر از حقوق بین‌الملل، اصول حقوق بشردوستانه را تشریع و جهادگران مسلمان را به رعایت این اصول در منازعات مسلحانه، ملزم ساخت.
التزام عملی پیامبر گرامی اسلام(ص) به این اصول، نقطه ‌عطفی در تاریخ حقوق بشردوستانه به شمار می‌رود. با توجه به خاستگاه وحیانی، جنبه ابتکاری، سبقت زمانی و ضمانت اجرائی اصول حقوق بشردوستانه در اسلام، باید اذعان کرد که حقوق بین‌الملل در این زمینه نیز، متأثر از اسلام است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما