loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فقط روزهایی که می نویسم: پنج جستار روایی درباره نوشتن و خواندن

ناشر نشر اطراف

نویسنده آرتور کریستال

مترجم احسان لطفی

سال نشر : 1398

تعداد صفحات : 120

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 63630 10003022
69,000 65,600 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در مراسم اهدای جایزه ی پن در توصیفش گفتند «آرتور کریستال آشوبگری دوست داشتنی و فتنه گری خودی است.»
به نظر می آید کریستال، در قواعد ثابت مقاله نویسی آشوب به پا کرده و «جستار روایی» را چند قدم جلوتر برده است.
جستار روایی، نقلِ مضمون است؛ نویسنده اطلاعات و تحلیلِ صرف نمی دهد، روایت خود را از تجربه و لمسِ مضمون در اختیار خواننده می گذارد. کریستال ذهنی زیرک، دقیق و عاری از پیش داوری دارد و این ویژگی ها از او مقاله نویسی ساخته که چه با او موافق باشیم چه نباشیم، نوشته هایش حال مان را خوب می کند.
مشاهده گریِ دقیق و سرزندگیِ نوشته هایش به جستار و قالب های عرضه ی فکر حیاتی نو بخشیده است.

کتاب «فقط روزهایی که می نویسم»، پنج جستار از آرتور کریستال است درباره نوشتن. کریستال با لحن بازیگوشانه اش، گوشه های ناپیدای نویسندگی را وامی کاود و شخصیت نویسندگان را نیز شخم می زند. فقر یکی از درونمایه های اصلی جستار اول کریستال در این کتاب است.

زمانی در گذشته ی نه چندان دور، کتاب ها به گونه ای افسانه ای ضروری بودند. زمانی که پیوند میان زندگی و ادبیات، واقعیتی بود که میان مردان و زنان روشن فکر، بحث برنمی داشت. آدم ها احتمالاً بدون کتاب نمی مردند، اما برای امثال ویرجینیا وولف، متیو آرنولد، مارک پتیسون و لیونل تریلینگ، کتاب ها آن قدر مهم بودند که برای اغلب خوانندگان امروزی، بیگانه و غریب می نماید. حتی پنجاه سال قبل، وضعیت به گونه ی دیگری بود «انگار نمی دانستیم مرز میان ما و کتاب ها کجاست. کتاب ها آب وهوای ما بودند، محیط زیست ما بودند، پوشش و پوشاک ما بودند. ما فقط کتاب ها را نمی خواندیم؛ ما به آنها تبدیل می شدیم. ما کتاب ها را به درون مان می بردیم و آنها را به سرگذشت خودمان بدل می کردیم. کتاب ها متعادل مان می کردند. آرام مان می کردند. کتاب ها به ما وزن می دادند.» اینها را آناتول برویارد می گوید.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما