loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

علم در جامعه

ناشر موسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی

نویسنده محمد وحیدی

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 392

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 63655 10003022
50,000 47,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر، دربرگیرنده گزارش هایی درباره اقدام ها و فعالیت های کشورهای پیش رو، در زمینه همگانی کردن علم است و نگارنده کوشیده است تا با دست یابی به دو سطح دیگر، که در خلال بخش های مختلف و درهم تنیده با این گزارش ها روایت می شوند، آنها را تکمیل کند،
از این رو، سطح نخست یادآوری بینش هایی است که از مطالعات جامعه شناسانه در پیرامون همگانی کردن علم برمی خیزند.
این بینش ها که با توسعه علوم و مطالعات اجتماعی ژرف تر شده اند، از نظر محتوایی و تکنیکی، فعالیت های گسترش اجتماعی علم را پربارتر کرده و آنها را موثرتر ساخته اند.
اما، سطح دیگر، روایت زمینه های فلسفی است که آگاهی از آنها در کار توسعه اجتماعی علم، گرچه شاید بهره های کاربردی هم داشته باشد، اما بیش از کمک در صحنه عمل، زمینه کلی و صحنه گسترده ای را روشن می کند که کنش ورزی در آن روی می دهد. از این رو این سطحی است که بیش از شیوه ها و چگونگی ها، به کار چرایی ها می آید.

مباحث اصلی این کتاب عبارت اند از:
علم و جامعه: زمینه های نظری؛ الگوهای فهم نسبت علم و جامعه؛ علم در جامعه و مدیریت علم در جامعه.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما