loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تعلیقات الحکیم الالهی الحاج محمد الهیدجی علی شرح المنظومة فی المنطق و الحکمة

ناشر بیدار

نویسنده محمد هیدجی

تصحیح و تعلیق محسن بیدارفر

تعداد صفحات : 700

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

کتاب حاضر، شرح مباحث مربوط به منطق و فلسفه از کتاب منظومه حاج ملاهادی سبزواری است. در این نوشتار در دو بخش مجزا دیدگاه های حاج ملا هادی سبزواری در زمینه مباحث مختلف علم منطق و حکمت در کتاب معروفش به نام منظومه مورد شرح و بررسی قرار گرفته و نحوه استدلال وی بر این قبیل از مباحث تبیین شده است. در ابتدا مباحث مهم منطق مانند تقسیم علم به تصور و تصدیق، انواع کلی و جزئی، نسب اربعه، معرف و حجت، کلیات خمس، احکام قیاس و قضایا، صناعات خمس و قوانین حاکم بر برهان مورد شرح و بررسی قرار گرفته است.

آنگاه مباحث مربوط به فلسفه مانند انواع وجود، نسبت بین عدم و وجود، اعتباری بودن ماهیت و اصالت داشتن وجود، احکام مختص به ماهیت و وجود، علت و معلول، جوهر و عرض، صفات خداوند متعال، احکام و ویژگیه های مربوط به جسم طبیعی، زمان و مکان، هیولی، قوه و فعل، حرکت، فلکیات، عنصریات، خواص و قوای مختلف نفس انسانی، نبوت، معاد و اخلاق در کتاب مذکور شرح داده شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما