loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شطری از اوائل امور عامه شرح منظومه حکمت سبزواری

ناشر مولی

نویسنده جهانگیرخان حکیم قشقایی

گردآورنده کتاب منوچهر صدوقی سها

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 112

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 63790 10003022
150,000 142,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر تقریری از بخشی از درس های جهانگیرخان حکیم قشقایی (متوفای 1328ق) است که به همت میرزا حسن وحید دستگردی، (متوفای 1321ش) در هنگام حضور در جلسات درس، تحریر و به اهتمام منوچهر صدوقی سها و با تصحیح و مقدمه ایشان منتشر شده است.
در این کتاب، توضیحاتی بر بخشی از امور عامه و مباحث فریده اول (وجود و عدم) از شرح منظومه حکمت حکیم سبزواری بیان شده است.
موضوعات مورد بحث عبارت از: 1- بداهت وجود، 2- اصالت وجود، 3- اشتراک مفهوم وجودی، 4- زیادت وجود بر ماهیت، 5- وحدت یا کثرت حقیقت وجود و 6- وجود ذهنی.

جهانگیرخان از اساتید طراز اول عصر خویش میبوده است به علوم منقول و مآلا از وسایط عمده انتقال آن به طبقه بعدی از سویی، و هیچ اثر مکتوب جز تعلیقی چند اندک بر برخی متون درسی که آن هم به هیچ روی فرادست نمی آید از او ماثور نیست از سویی دیگر و نهاده بر این پایه ناگفته پیداست که دست یابی به چنین یادگاری از آن بزرگ تا به چه پایه ای موجب حصول بهجت خواهد افتاد...
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما