loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

برنامه ریزی اقتصادی؛ مبانی، اصول و روش ها

ناشر دانشگاه امام صادق (ع)

نویسنده مهدی صادقی شاهدانی | عادل قویدل

ویراستار مهسا قنبری علایی

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 420

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 63813 10003022
230,000 207,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

برنامه ‌ریزی اقتصادی یکی از مباحث جدید علم اقتصاد است و شروع آن به سال‌ های بعد از جنگ جهانی دوم باز می ‌گردد. اما در همین مدت این موضوع در میان کشور‌های جهان بسیار مورد توجه قرار گرفته به طوری که نهاد‌های تصمیم‌ گیری (اقتصادی) بدون استفاده از این ابزار قدم بر‌نمی‌ دارند.

در این اثر ابتدا دولت و نقش آن در اقتصاد مورد بررسی قرار گرفته و به تبع آن تلاش شده تا جایگاه برنامه ‌ریزی در پهنه اقتصاد روشن شود. در واقع دولت، نقش‌ آفرین اصلی در سیاست ‌گذاری در کشورهاست. در شرایطی که دخالت دولت برای قرار دادن کشور در مسیر رشد و اصلاح نقص‌ ها و کاستی‌ ها تلاش می ‌کند، ضرورت برنامه ‌ریزی هر چه بیشتر مشخص می‌ شود. دولت نیازمند است که یک تناسب منطقی توزیع منابع به ‌وجود بیاورد که دو اصل اساسی کارایی و عدالت در آن رعایت شود. این مهم به‌ دست نخواهد آمد مگر آنکه با استفاده از ابزار‌های مناسب و اقدامات کارشناسانه بتواند مسیری را طراحی کند که جریان منابع به بهترین نحو صورت بگیرد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما