loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نظام ولایت تکوینی در قرآن کریم با تاکید بر تفسیر فریقین

ناشر دانشگاه امام صادق (ع)

نویسنده طاهره محسنی

ویراستار مهسا قنبری علایی

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 374

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 63815 10003022
185,000 166,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

نظام ولایت تکوینی یکی از شعبه های ولایت مطلقه ی الهی است که در تمام شئون و مراتب عالم هستی جاری و ساری است. این نظام خود متشکل از نظام های دیگری است که همسو با اهداف نظام ولایی در حرکت هستند، امکان و شروط تحقق آن را میسر میکنند و مجاری تحقق آن را شکل میدهند.

کتاب حاضر با توجه به مراتب در نظام ولایت تکوینی، چینش و ساختاری این چنین به خود گرفته است: در فصل اول به بیان مفهوم شناسانه واژه ها و مفاهیم کلیدی پرداخته شده و سپس در فصل دوم، پس از تبیین ولایت تکوینی خداوند به جهت براهین، چگونگی تحقق و مجاری آن، بر اساس ظهور ولایت تکوینی خداوند در عالم از طریق اسماء و صفات از سویی و تجلی تام اسماء و صفات الهی در وجود انسان کامل از سوی دیگر مورد بررسی قرار گرفته است.
در فصول سوم و چهارم به تشریح چگونگی بروز ولایت تکوینی خداوند در وجود انسان کامل یعنی انبیاء و ائمه پرداخته شده است. درنهایت در فصل پنجم با تبیین امکان وصول انسان به مقام ولایت تکوینی، جایگاه انسان سالک در نظام ولایت تکوینی اثبات گردیده و لزوم خرق حجاب های ظلمانی و نورانی برای ورود به مقام ولای کن و دستیابی به ولایت تکوینی تبیین گردیده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما