loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خاتم الاولیاء از دیدگاه ابن عربی و حکیم ترمذی

ناشر مولی

نویسنده محمد خواجوی

سال نشر : 1387

تعداد صفحات : 64

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 63924 10003022
80,000 76,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این نوشتار، شامل جوابیه های محی الدین ابن عربی است بر سوالات حکیم ترمذی دربار خاتم اولیا. بر این اساس ابتدا معنای ولایت از دیدگاه ابن عربی مطرح شده است.

وی ولایت را بر دو قسم می داند. یکی معرفت نبی و ولی است که باید هر انسانی بداند که حقیقت ولایت کلیه، واسطه ی ظهور مراتب وجود است و حق تعالی از مشکات مقام ولایت ائمه ی معصومین (ع) متجلی در مظاهر وجودی است و دیگری معرفت حق تعالی است. او ختم اولیا را در جایی عیسی (ع) معرفی می کند و در گفتارهای دیگر حضرت حجت (ع) و حقیقت محمدیه و سپس شمایل حضرت حجت (ع) را توصیف کرده، صفات نه گانه ی او را برمی شمارد.

تحلیل مبحث خاتم الاولیا، از دیدگاه محمدرضا قمشه ای، مبحث دیگری از این نوشتار است. تنصیصات متقدمان نظیر حکیم ترمذی، سعدالدین فرغانی، علاءالدوله سمنانی، محمود شبستری، محمد لاهیجی، عبدالرزاق کاشانی و سعدالدبن حمدی و مریدش عزیزالدین تقی بر خاتم الاولیاء بودن مهدی (عج). گفتار پایانی کتاب را تشکیل می دهد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما