loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حقیقت قلب و حالات آن از دیدگاه قرآن و عرفان اسلامی

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

این کتاب به طور کلی دارای چهار فصل است و در قلمرو انسان شناسی تألیف شده است.

هدف اصلی نویسنده ارائه شناخت حقیقت انسان از نگاه قرآن و عرفان اسلامی است. حقیقت قلب در واقع همان مطالعه حقیقت انسان را شامل می شود انسان در آخرین مرتبه نزول یعنی هویت جمعی روح و جسم است که قلب نامیده می شود.

این کتاب می خواهد روشن کند حقیقت انسان چیست و چرا پذیرنده تجلی نخست و محل نزول قرآن است چرا حقیقت انبیا و مراتب اشخاص مختلف اینچنین نمایان می شود.

فصل نخست کتاب به کلیات و مفاهیم می پردازد که به اصطلاح و حقیقت قلب و حالات قلب اشاره می کند. فصل دوم قلب در عرفان است که در قالب مباحث مقدماتی در این فصل به حقیقت قلب و ویژگی های آن و مراتب طولی قلب اشاره می کند.

فصل سوم قلب در قرآن نام دارد که شأن ادراکی قلب، شأن گرایشی قلب، شأن کنشی قلب و شأن مجموعی قلب و در نهایت مراتب باطنی انسان در قرآن ذکر می شود.

در فصل چهارم، بررسی تطبیقی قلب و ذکر برخی از فواید بحث اشاره شده است.

این کتاب برای کسانی که با مجموعه قلب و حقیقت انسان سر و کار دارند و مایل هستند این آثار را واکاوی کنند مباحث مناسبی را طرح بحث کرده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما