loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تحول فهم دعا در کودکان و نوجوانان

ناشر انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 205

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 64345 10003022
83,000 74,700 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب اثری در زمینه روانشناسی کودک و تحول دینی است که هدف اصلی نویسنده ارائه مراحل تحول فهم دعا در کودکان و نوجوانان است به طوری که وی نتایج حاصل از آن را توانسته در برنامه های تربیتی و دینی کودکان ارائه کند.

در فصل نخست این کتاب روانشناسی دین و نظریه های تحول مطرح شده و به تحول دینی نیز اشاره شده، فصل دوم پیشینه پژوهش در حوزه تحول دعا است.

مبانی نظریه تحول و جایگاه عبادت از دیدگاه اسلام و ورود کتاب به مباحث و دیدگاه اسلامی از دیگر مباحث این کتاب است که نویسنده در این بخش ها مبانی نظریه تحول از دیدگاه اسلام، جایگاه عبادت در تکامل انسان، فلسفه عبادت و آثار آن را مورد بررسی قرار می دهد.

فصل دیگر اثر مفهوم دعا و مؤلفه های آن نام دارد که تعریف دعا، حقیقت دعا، ارکان دعا، محتوا، اجابت، شرایط و فواید دعا از موضوعات مهم اثر است.

تحلیل و تحول مفهوم دعا، تحلیل تحول انگیزه دعا و اجابت دعا در این فصل مورد بررسی قرار گرفته و تحلیل تحول شناخت دعا مدنظر نویسنده بوده است.

این کتاب به طور طبیعی فهم دعا را در کودکان و نوجوانان به طور کامل مورد بررسی قرار می دهد بنابراین برای برخی از سنین و والدین مناسب است.

موضوع دعا و نیایش مورد توجه دانشمندان در حوزه های گوناگون از جمله دانش روانشناسی بوده و بر پایه روانشناسی شکل گیری مفاهیم دینی تدریجی و متأثر از عوامل شناختی، فردی، اجتماعی و آموزشی صورت می گیرد.

در این کتاب تلاش شده مدل تحولی شکل گیری فهم دعا و عوامل اثرگذار بر آن بررسی شود تا برنامه نویسان در بهبود وضعیت آموزش های دینی متناسب با ظرفیت ها و محدودیت های شناختی و روانی دانش آموزان را یاری کنند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما