loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

روان شناسی مهار خویشتن با نگرش اسلامی

3 (2)
چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

نوشیدن الکل، اعتیاد به سیگار و مواد مخدر، مصرف داروهای ممنوعه، روابط جنسی پرخطر، رانندگی پرخطر، بدرفتاری، پرخاشگری، انواع جرم و بزه، خرج های افراطی، ناتوانی در پس انداز پول، به تعویق انداختن کارها، بعضی از انواع چاقی، اختلالات خوردن، و... تنها بخشی از آثار ناتوانی در مهار خویشتن است.

مفهوم "مهار خویشتن" امروزه تحت عناوینی همچون "خودمهارگری"، "مدیریت خود"، "خودداری" و "خود نظم جویی" در روانشناسی مدرن مورد توجه قرار گرفته است و پژوهشگران فراوانی را به انجام تحقیقات علمی و ارائة مدل هایی در این زمینه واداشته است.

اثر پیش روی تلاشی در جهت بررسی روانشناسانه ی این موضوع و ارائه ی مدل تبیینی آن بر اساس منابع اسلامی است. مؤلف کوشیده است تا ضمن ارائـه ی جدیدترین یافته های علمی در حوزه خودمهارگی در شاخه های مختلف روانشناسی به ارائه ی یک الگوی نظری اسلامی برای تبیین فرایند مهار خویشتن بپردازد. مطالعه ی این کتاب به مشتاقان علوم انسانی اسلامی و روانشناسی بین فرهنگی و علاقه مندان به حوزه ی سلامت روانی پیشنهاد می شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما