loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بررسی تاریخی اندیشه تفویض ولایت تکوینی در دوره معصومان علیهم السلام

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 64369 10003022
80,000 72,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

گروهی دیدگاه امروزی شیعه در مورد امامان را برداشتی اصلاح شده از تفویض امور خلق از خدای اعظم به خدای عظیم دانسته اند.

در این کتاب آمده که امامان همزمان با نفی تفویض خلق، رزق، حیات و ممات مخلوقات خود مقامات تکوینی نظیر انجام معجزات و کرامات را نیز به اثبات می رساندند.

در فصل اول موشکافی مفهومی صورت گرفته یعنی در واقع واژه شناسی در مورد ولایت تکوینی، غلو و تفویض انجام شده که همان واگذاری امور به خدا از جانب انسان است که دو بخش تفویض به معنای توکل و تفویض به معنای واگذاری و فهم معنای اوصاف الهی به خدا را در بر می گیرد.

فصل دوم از زمان پیامبر اکرم (ص) تا زمان امام محمد باقر (ع) نسبت های اثبات شده طرح بحث شده و واکاوی تاریخی در این بخش صورت گرفته و مطرح شده که غلو، تفویض و تقصیر دارای چه مضامینی است.

فصل سوم پس از زمان امام محمد باقر(ع) تا زمان امام رضا(ع) را در بر می گیرد. دوران امام باقر (ع) در زمینه غلات و عقیده تفویض بحث و بررسی شده و همچنین به مباحثی از زمان امام جعفر صادق (ع) و امام کاظم (ع) نیز پرداخته شده است.

فصل چهارم از زمان امام رضا(ع) تا پایان غیبت صغری است که مباحث کلامی را شامل می شود.

این کتاب در قلمروی تاریخ کلام اسلامی به صورت عام و تاریخ اعتقادات شیعی به صورت خاص تألیف شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما