loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

المعجم الموضوعی لشرح المواقف و حاشیتی السیالکوتی و الجلبی - جلد سوم

قسم الفهارس الموضوعیة ق - ی

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

«شرح مواقف» از آثار مهم در حوزه مباحث کلامی به شمار می رود و کتاب پنج جلدی «المعجم الموضوعی لشرح المواقف و حاشیتی السیالکوتی و الجلبی» مشتمل بر چکیده ها و نمایه های کتاب شرح مواقف و دو حاشیه معتبر آن، یعنی حاشیه چلپی و سیالکوتی است.

چکیده کردن و نمایه کردن منابع مهم، پیشینه ای مشابه در بعضی از مراکز تحقیقاتی رایانه ای داشته است، ولی کاری که در این مرکز بر روی این کتاب و کتاب های دیگر علوم عقلی انجام شده است، با کارهای مشابه در مراکز دیگر، به لحاظ شیوه، محتوا و اتقان کار، تفاوت هایی اساسی دارد.

این شیوه، نسبت به معجم های لفظی و نمایه های مفرد، ده ها برابر بر سرعت جست وجوی پژوهشگران می افزاید. یکی از ویژگی های این اثر وجود چکیده ها در کنار نمایه های ترکیبی است و بنابر پژوهشی که انجام شده و نیز آمار به دست آمده، وجود چکیده ها در کنار نمایه های ترکیبی، نسبت به وجود نمایه ترکیبی بدون چکیده، دست کم به صورت میانگین، ده برابر سرعت کار را در یافتن مطلب مورد نظر افزایش می دهد.

همچنین اگر جنبه تعلیمی بودن چکیده ها و تأثیری که آنها در سرعت فهم متن می گذارند، در نظر بگیریم، بر این سرعت افزوده خواهد شد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما