loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شرح جلد اول الاسفار الاربعه - جزء پنجم

سلسله درسهای آیت الله محمدتقی مصباح یزدی

ناشر انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)

نویسنده محمدتقی مصباح یزدی

تحقیق و تنظیم کتاب مهدی عبداللهی

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 458

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 64500 10003022
80,000 72,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

اسفار اربعه یا سفرهای چهارگانه بنا بر آثار و تعلیمات عارفان «مراحل عملی» یا در اصطلاح «مسافرت» های معنوی عرفا برای «رسیدن به خدا» است.
مشهورترین تقریر از اسفار اربعه از ملاصدرا است که نام مهمترین کتاب خود و فصول آن را با سفرهای چهارگانه تطبیق داده است. اصل این تقریر ریشه در کلمات داود بن محمود قیصری، شارح فصوص الحکم دارد. بیان قیصری نیز ناظر به تقریر ملاّعبدالرزّاق کاشانی در شرح منازل السائرین است و وی نیز صورت آن را از عفیف الدین تلمسانی در شرحش بر منازل السائرین گرفته است. این سه تقریر تفاوت هایی (به ویژه در سفر چهارم) نیز دارد.

مجموعه حاضر جزء پنجم از شرح جلد اوّل الأسفار الأربعه است. این مجموعه، سلسله درس های آیت الله محمّدتقی مصباح یزدی می باشد که نکات مبهم و ظریف متن را به بیانی شیوا موشکافی و تبیین می کند.
در این مجموعه به تحقیق در مسئله جعل، ابطال ادله نفی معلولیت وجود، نقد ادله تعلّق جعل به صیرورت می پردازد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما