loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

هدایت الهی و مسئله پلورالیزم

ناشر مرکز بین المللی ترجمه و نشر المصطفی (ص)

نویسنده توفیق اسداف

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 256

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

پس از مرحله خلقت، هدایت الهی تنها اصلی است که پدیده های هستی را با هستی بخش مطلق، مرتبط می سازد و این حقیقتی است که تمام کتب آسمانی به آن متذکر شده اند، ولی گاهی نداشتن درک درست از ماهیت هدایت الهی، سبب شده که برخی از تحلیلگران دینی، شمول هدایت خدا را دلیل بر حقانیت تکثر ادیان تلقی کنند.
به همین سبب، ضروری است که در مرحله اول، حقیقت و گستره هدایت الهی به درستی تبیین شود و انواع هدایت خدا؛ اعم از هدایت تکوینی و تشریعی به صورت عینی تشریح گردد، تا در ضمن اثبات هدایت شمولی خدای متعال،لزوم هدایت نا پذیری مردم از هدایت گری عام خدا نیز روشن شود.

اما در مورد رابطه هدایت الهی با پلورالیزم دینی باید بگوییم که دین اسلام در بُعد حقانیت، انحصارگرایی را می پذیرد؛ زیرا حجت الهی بر حقانیت دین اسلام ارائه شده است و امروزه تمامی ابنای بشر تشریعاً موظف به پیروی از آن هستند. ولی این که خداوند متعال هدایت خود را به انحای گوناگون به شکل تشکیکی در ادیان مختلف قرار داده نیز مورد پذیرش اسلام است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما