loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تفسیر ترتیبی روایی: تفسیر سوره های تحریم و منافقون

5 (1)

ناشر مرکز بین المللی ترجمه و نشر المصطفی (ص)

نویسنده حسین علوی مهر

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 272

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

بر اساس آیات قرآن، از جمله آیه 44 سوره نحل و نیز حدیث ثقلین، گام برداشتن در راه فهم قرآن، بدون احادیث پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت طاهرینش(ع) امکان پذیر نیست و هر دو باید در کنار هم باشند تا کلام الهی بر اساس توانایی و ظرفیت ها و روش های مختلف مفسران تبیین و تفسیر شود.
روش تفسیر روایی و بهره گیری از روایات برای فهم و تفسیر قرآن، سابقه ای دیرینه داشته و مفسران اسلامی (اعم از شیعه و سنی) به آن اهتمام کامل ورزیده اند. آنان کوشیده اند تا سخن خدا را با سخنان اهل بیت(ع) و روایات قرین ساخته و بر روشنایی قرآن و تفسیر آن بیفزایند؛ چون سخنان اهل بیت(ع) سراسر نور و موجب رشد عقلانیت انسان می شود.

این کتاب به بحث و بررسی درباره تفسیر روایی با دو نمونه سوره تحریم و منافقون می پردازد و بر اساس آن، روایات شیعه و اهل سنت را مورد تحلیل و جمع بندی قرار می دهد تا امتیازات و مشترکات آنها روشن گردد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما