loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ظرفیت های پژوهش سبک زندگی از منظر آیات و روایات

ناشر دانشگاه امام صادق (ع)

نویسنده محمدتقی موسوی فر

ویراستار مهسا قنبری علایی

مستندساز مهدی ایزدی

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 232

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 64746 10003022
116,000 104,400 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

سبک زندگی یکی از مباحث نوین و راهبردی عصر حاضر محسوب می شود. توصیف یا تجویز انگیزه ها و رفتارهای انسانی در همه ساحت های زندگی را سبک زندگی گویند.
دین مبین اسلام آخرین دین الهی و کامل ترین برنامه تأمین کننده سعادت دنیا و آخرت بشر است. معارف قرآن و حدیث در یکایک مسائل زندگی مبنا، اصل یا راهکار عملی ارائه میدهد که البته این مساله در موارد متعدد مورد مناقشه است که در این کتاب به اهم دیدگاه های مطرح پرداخته ایم.

اندیشمندان مسلمان از دیرباز دغدغه تدوین و تبیین در این حوزه را داشته اند.
تألیفات این حوزه دارای تنوع در روش تحقیق و ارائه و بیان بوده است که در این کتاب به معرفی اجمالی اصلی ترین سبک های نگارشی اندیشمندان مسلمان پرداخته شده است و پس از آن مهم ترین ساختارها و طبقهبندی های پیشنهادی برای سبک زندگی اسلامی که توسط اندیشمندان این حوزه ارائه شده بررسی شده است.

در آخرین گام نیز موانعی که برای پژوهش در این حوزه وجود دارد معرفی و بررسی می شود؛ نظیر جدا پنداشتن دین از زندگی، منطقه الفراغ پنداشتن تمام مسائل سبک زندگی، تسامح در مستندات مسائل سبک زندگی و انصراف یا تفریط در شناخت موضوع و تطبیق مصداق.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما