loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سیری در خداشناسی: پژوهشی در اثبات ذات الهی و بیان صفات او

الهیات بالمعنی الاخص

ناشر دانشگاه امام صادق (ع)

نویسنده سید حسن سعادت مصطفوی

تحقیق و تنظیم کتاب مجید شمس آبادی حسینی | امید ارجمند

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 303

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 64751 10003022
151,500 136,400 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر، تقریری از درس گفتارهای استاد معظّم آیت الله سید حسن سعادت مصطفوی در باب خداشناسی است.
مشرب فلسفی ایشان به عنوان فیلسوفی مسلمان و اهمیت داشتن امور دینی به ویژه خداوند در منظومه فکری شان این اقتضا را داشته است که به چنین مباحثی از نگاه موشکافانه ی خود بپردازند.

بدین ترتیب این پژوهش در صدد آن است تا با بیان دلیل، تبیینی دقیق و فلسفی از وجود خداوند و صفات او ارائه دهد. رویکرد غالب برای اثبات هستیِ خداوند و توضیح صفاتش در این نوشتار، فلسفی است.
از این رو گفته های فیلسوفانی چون ابن سینا، سهروردی، ملاصدرا و سبزواری به عنوان نقطه ی عزیمت اهمیت بسزایی پیدا می کند.
البته گفتنی است که متناسب با مباحثی الهیاتی که مطرح خواهد شد، به برخی از آیات قرآن کریم، تفاسیری برگزیده و روایات معصومین در این راستا پرداخته می شود.

از مهم ترین مباحث خداشناسی، اثبات ذات الهی و تبیین صفات اوست. از این رو، اولین فصل از این کتاب به اثبات خداوند و راه هایی که در این خصوص وجود دارد، پرداخته می شود.
در این راستا، سه شیوه استدلال بیان می گردد و عمدتاً با نگرش فیلسوفانه به این بحث اشاره می شود و دلایل اثبات ذات خداوند مورد مداقّه قرار می گیرد. در فصل دوم به صفات الهی می پردازیم و چهار صفت از مهم ترین صفات خداوند تبیین می گردد. همچنین صفاتی سلبی و تنزیهی مورد توجه قرار می گیرند تا در پایان منظومه ای منظّم از خداشناسی و مباحث الهیات بالمعنی الاخص ارائه گردد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما