loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اسلام نص گرا: تاریخ و عقاید اخباریان شیعه

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 64850 10003022
130,000 123,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب در زمینه ی اخباریون است که به معنای مصطلح آن از قرن پانزدهم به دست محمدامین استرآبادی و پیروانش پایه گذاری شد و جای خود را در سنت فکری شیعه باز کرد.

در اواخر قرن یازدهم آرای اخباریون در پیکره فقهی، اصولی و کلامی شیعه جایگاهی درخور پیدا کرد و با تلاش عالمان اخباری، اخباریگری توانست جای خود را در بین مدارس علمی تشیع باز کند و برای حدود 150 سال به یک جریان رسمی فکری در شیعه مبدل شود.

صحت تمام روایات کتب اربعه، لزوم کسب یقین، انحصار منابع تفکر و استنباط به روایت اهل بیت (ع)، نداشتن حجیت ظواهر قرآن و نکوهش اصول و کلام عقلی ازجمله دیدگاه های اخباریون است که در این کتاب به آن ها پرداخته شده است.

این کتاب 9 فصل دارد که ازجمله می توان به محمدامین استرآبادی و شکل گیری مکتب اخباری، تفکر فقهی استرآبادی، اندیشه کلامی و فلسفی استرآبادی و گسترش اخباریگری پس از استرآبادی به عنوان مؤسس این فرقه اشاره کرد.

تعیین حدود مناقشه اخباری و اصولی، تفسیر قرآن اخباری، سنت و اخبار در فقه اخباری و روش تفسیر اخباری از دیگر فصول این کتاب است.
در انتهای کتاب پیوست هایی درباره عالمان اخباری ارائه شده و مباحث مختلفی از تفسیر فهرست های اختلاف بین اخباریون و اصولیون مطرح می شود.

کتاب حاضر برگزیده جشنواره کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در سال 1387 می باشد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما