loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آینده پژوهی از دیدگاه قرآن کریم (مبانی، اصول و روش ها)

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

این پژوهش با توجه به ماهیتش، که در حوزه تفسیر موضوعی و دیدگاه شناسی قرآن کریم قرار دارد، از روش مقلی وحیانی و مدل داده پرداز توصیفی-تحلیلی استفاده، و با مطالعات نظری و کتابخانه ای در کتاب آینده پژوهی و منابع تفسیری، و اب نگرش تحلیلی آیات قرآن کریم، مبانی، اصول و روش های آینده پژوهی را در چهار بخش بررسی کرده است.

در بخش یکم، کلیات و پیش نیازهای تحقیق، برای آشنایی با چیستی دانش آینده پژوهی، آینده چژوهی اسلامی، دیدگاه شناسی قرآن کریم، واژه شناسی و گزاره شناسی آینده پژوهی در آیات عرضه می شود.

در بخش دوم، مبانی آینده پژوهی در سه فصل مبانی علوم غربی، مبانی اولیه قرآن کریم، و مبانی آینده پژوهان و دیدگاه قرآن کریم بررسی می شود.

در بخش سوم، نگاه مستقل قرآن کریم به اصول آینده پژوهی در دو فصل اصول اولیه قرآن کریم و اصول قرآنی رویکردهای آینده پژوهی استخراج خواهد شد.

در بخش چهارم، روش های آینده پژوهی از منظر قرآن کریم نیز در دو فصل روش های آینده پژوهی اکتشافی و روش های آینده پژوهی تجویزی با نگرش به مبانی و اصول به دست آمده تبیین می گردد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما