loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

گزیده نفس المهموم

مجموعه ی گنجینه ی متون مذهبی

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

این کتاب معرفی کوتاه و گزیده ای از کتاب "نفس المهموم" یکی از مهمترین و معروفترین کتابهای شیخ عباس قمی است که تا امروز اهمیت و اعتبار خود را حفظ کرده است.

موضوع کتاب قیام کربلا، حوادث روز عاشورا و ماجراهای پس از آن است. نفس المهموم یعنی " نَفَس غمگین" یا همان "آه"؛ آهی از سر غم و اندوه.

شیخ عباس قمی در مقدمه کتاب که اصل آن به زبان عربی است نوشته است: همواره می خواستم کتاب مختصری در مقتل سرورمان امام حسین(ع) گرد آورم و آن روایاتی که به صحت آن اعتماد دارم و از راویان معتبر به من رسیده است تدوین کنم ولی پیوسته موانع و گرفتاریها مانع می شد تا اینکه به زیارت امام رضا (ع) مشرف شدم و در حرم آن امام از خدا خواستم که به آرزویم برسم زیرا این مهمترین آرزوی من بود. سپس از خدا توفیق خواستم و با سرعت مشغول کار شدم.

کتاب "گزیده نَفَس المهموم" شامل سه بخش با عنوانهای "وقایع پیش از عاشورا"، "وقایع روز عاشورا" و "وقایع پس از شهادت امام" است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما