loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شگفتی های پزشکی در نهج البلاغه

ناشر زمزم هدایت

نویسنده حسن رضا رضایی

ویراستار محمد عابدی

سال نشر : 1389

تعداد صفحات : 168

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 64935 10003022
50,000 47,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

تبیین و تشریح برخی از «معجزات علمی» و پزشکی موجود در سخنان امام علی (ع) در «نهج البلاغه» موضوع این اثر می باشد که در موضوعات گوناگون سامان داده شده است. نویسنده پس از بیان کلیاتی پیرامون نهج البلاغه، امام علی (ع)، مفهوم شناسی طب و پزشکی، به گزاره های طبی نهج البلاغه، تاریخچه این علم، اهمیت علم از دیدگاه علی (ع) و هدف از بیان مطالب علمی در این کتاب را در مقدمه توضیح داده و در فصل اول به آفرینش انسان از خاک و مراحل گوناگون آن مانند خلقت از نطفه، مرحله علقه، مضغه، جنینی و مرگ پرداخته و در ادامه حواس انسان را مورد توجه قرار داده است.

فصل چهارم به برخی اعضای بدن یعنی دستگاه تنفس، حلق، قلب و هماهنگی بین اعضاء و جوارح پرداخته و در بخش مربوط به بهداشت تغذیه، عسل، ممنوعیت شراب و ضررهای پرخوری را تشریح نموده است. در فصل مربوط به بهداشت جنسی، ضررهای مربوط به گناهان زنا، لواط و چشم چرانی ذکر گردیده و در پایان تحت عنوان سلامت به مواردی مانند وراثت و ژنتیک، تاثیر سرما و گرما بر بدن، رابطه بیماری وبا و آب و رابطه روح و جسم در بیماری پرداخته شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما