loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

منجی باوری در کیش زرتشتی و ادیان ابراهیمی

ناشر دانشگاه ادیان و مذاهب

نویسنده اسدالله آژیر

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 490

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 65076 10003022
150,000 142,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

موضوع اثر حاضر، مقایسه اعتقاد به منجی موعود در دین زرتشت با ادیان ابراهیمی یعنی دین اسلام، مسیحیت و یهودیت است.
در این اثر برخی از باورهای مشترک و متفاوت ادیان نام برده شده در زمینه مفاهیم و باورهای مربوط به منجی باوری و سیر تاریخی شکل گیری این قبیل از عقاید و افکار در میان آنان، مورد مطالعه تطبیقی قرار گرفته و نتایج به دست آمده از این مقایسه ارایه شده است.

نویسنده ابتدا به بیان آرای منجی باوری و مسأله نجات از دیدگاه کیش زرتشتی پرداخته و پس از آن آرای یهودیت، مسحیت و اسلام را در این زمینه منعکس نموده است.

وی در این زمینه به آینده نگری اسرائیلی، عقاید مسیحیان در زمینه ظهور عیسی(ع)، عقیده زرتشتیان در مورد ظهور مزدیسنا، بیان دیدگاه های عهدین در زمینه رستاخیز عیسوی و نیز منجی باوری از دیدگاه مسلمانان و اعتقاد به امام مهدی(ع) اشاره نموده و تاریخچه ای از مباحث مهدویت و شخصیت و زندگانی امام مهدی ارایه کرده است.

مطابقت دادن شخصیت امام مهدی با منجی موعود از دیدگاه مسلمانان، دیدگاه مسلمانان و شیعیان در مورد غیبت و ظهور امام مهدی، زمان و علایم ظهور از منظر آنان و مباحثی در مورد ویژگی های آن امام از منظر شیعه و اهل سنت از دیگر مندرجات این نوشتار است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما