loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پاسیاد پسر خاک: زندگی و زمانه حجت الاسلام سید علی اکبر ابوترابی فرد

5 (1)

ناشر سوره مهر

نویسنده محمد قبادی

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 467

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 6508 10003022
90,000 85,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

این کتاب ماحصل ساعت ها گفتگو محمد قبادی با افرادی است که در دوره های مختلف به نوعی با مرحوم ابوترابی آشنا و در ارتباط بوده اند. این اثر که در دو فصل تنظیم شده است؛
در فصل اول آن به پیشینه خانوادگی، تولد، تحصیل و فعالیت سیاسی و آشنایی ابوترابی فرد با شهید سیدعلی اندرزگو پرداخته شده است.
در فصل دوم هم شرح فعالیت های سیدعلی اکبر ابوترابی در کمیته استقبال از امام خمینی(ره) و دوران دفاع مقدس و احوال وی در دوران اسارت در زندان های ارتش متجاوز صدام اختصاص دارد.
سیدعلی اکبر ابوترابی فرد راوی این اثر همزمان با آغاز جنگ تحمیلی در کنار شهید مصطفی چمران در ستاد جنگ های نامنظم به سازماندهی نیروهای مردمی پرداخت و سرانجام در روز ۲۶ آذرماه سال ۱۳۵۹ در یکی از ماموریت ها به اسارت ارتش متجاوز صدام درآمد.
حجت الاسلام ابوترابی فرد در اردوگاه های عنبر، موصل ۱، ۳، ۴، رمادیه و تکریت ۵، ۱۷، ۱۸ و نیز سلول های زندان های بغداد، اسیر بود و پس از ده سال اسارت سرانجام در سال ۱۳۶۹ به میهن بازگشت و در تاریخ هفتم مهر ۱۳۶۹ با حکم مقام معظم رهبری نماینده ولی فقیه در امور آزادگان شد.
گفتنی است این کتاب که در دی ماه سال 1388 با حضور سید محمد حسن ابوترابی ؛ نایب رئیس مجلس ، غلامعلی حداد عادل ؛ رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ، احمد مسجد جامعی ؛ عضو شورای اسلامی شهر تهران و ... رونمایی شد.
این کتاب در بخش جنبی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران شایسته تقدیر شناخته شد و برگی بر افتخارات حوزه هنری کشور افزود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما