loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

لبخند من انتقام من است

داستان جهان

ناشر کتابستان معرفت

نویسنده جوا آدویچ

مترجم سید میثم میرهادی

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 232

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 65115 10003022
115,000 103,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در روزگاری نه چندان دور، در تابستان 1995 میلادی، بیش از هشت هزار بوسنیایی که در شهر سربرنیتسا و نواحی اطراف آن زندگی می­ کردند، در کمتر از 72 ساعت به دست نیروهای شبه نظامی صرب قتل­ عام شدند.
سربرنیتسا در زمان وقوع قتل­ عام تحت کنترل و حمایت نیروهای حافظ صلح سازمان ملل قرار داشت.
اما نیروهای صرب در روز یازدهم ژولای 1995 به یکباره وارد شهر می­ شوند، ظرف چند ساعت مردان را از زنان جدا و پس از قتل­ عام و اعدام­های دسته­ جمعی آنها را در گورهای دسته­ جمعی دفن می­ کنند.

داستان­ها، ماجراها و روایاتی که از ماجرای قتل­ عام سربرنیتسا نقل می­ شوند، آنقدر دردناک، فجیع وحشتناک هستند که حتی شنیدنشان هم خارج از توان هرکسی باشد.
هنر «جِوا» در «لبخند من، انتقام من است» آن است که روایت دخترانه خود از فاجعه سربرنیتسا را به نحوی ارائه می­ دهد که خواننده ضمن درک این مقطع خاص از رویدادهای غم­ انگیز جنگ بوسنی، بتواند خواندن کتاب را به انتها برساند!

نویسنده در ابتدای کتابش می نویسد:

این کتاب دین من است! این کتاب کودکی من است و کودکی من زخمی بر وجود من. این کتاب برآمده از یک فاجعه است، فاجعه ای که کودکی آن را با چشمان خود دیده است.
این کتاب نشأت گرفته از نبرد من در زندگی است. در این کتاب درد من بر کاغظ سفید، شهادتی تاریخی درباره یک جنایت خونین به ثبت رسانده است و قلم و کاغظ انعکاس قدرت عقل و احساس من در مبارزه با فراموشی شده اند.
من با نوشتن آرامشی برای روح و روانم یافتم، مرهمی برای قلبم و عقوبتی برای یک جنایت!

تابستان 1995. یازدهم جولای. سپیده دم که سر زد، اکثر مردم در سرتاسر جهان زندگی عادی و روزمره خویش را آغاز کردند. کودکان به مدرسه رفتند و زنان و مردان خود را به محل کار رساندند. نیروهای شبه نظامی صرب نیز به محل کار خود رفتند. به سربرنیتسا، و آماده فعالیت در شغلی جدید شدند؛ شغلی به نام آدم کشی.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما