loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بررسی دوستی و خویشاوندی میان اهل بیت (ع) و صحابه

ناشر نبا

نویسنده محمدحسین امامی جو

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 16

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

مولف در این کتاب به واکاوی تابلوهایی که در مناطق مقدسی مانند بقیع نصب شده اند، می پردازد و می کوشد نشان دهد که ازدواج ها و روابط خویشاوندی میان اهل بیت (ع) و صحابه نشانگر سازگاری اعتقادی همه اهل بیت (ع) با همه صحابه و روابط بسیار خوب و نیکو بین آنان نبوده است.

از نظر قرآن کریم، روابط سببی و نسبی الزاما بیانگر رضایت اخلاقی و اعتقادی طرفین نیستند و به هیچگاه نسب و سبب عامل سعادت فرد نمی شود.

در کتاب «بررسی دوستی و خویشاوندی میان اهل (ع) و صحابه» مباحثی مانند آیا صرف خویشاوندی پیامبر(ص) نجات بخش است؟، به فرض اثبات رابطه دامادی عثمان با پیامبر (ص) نه دوستی میان آن ها ثابت می شود و نه غصب خلافت توجیه می گردد، ازداوج پربرکت علی (ع) و فاطمه (س) و اخبار گزینشی، نام گذاری همیشه دلیل بر دوستی نیست، امام حسین (ع)، آیا ازدواج امام باقر (ع) با یک بانوی با تقوا از نسل ابوبکر نشان دهنده رابطه دوستی میان امیرالمومنین (ع) و ابوبکر است؟، مشکوک بودن اصل ازدواج، فضیلت فرد به عمل نیکوی اوست یا به صرف خویشاوندی اش با نیکان؟، نقش هدایتگری فرزندان امیر(ع) با ایجاد خویشاوندی سببی و بررسی خویشاوندی میان خاندان عصمت (ع) با عمر بررسی شده اند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما