loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

چهره های نامدار آندلس

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 65159 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
250,000 237,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر، که به معرفی چهره های نامدار آندلس اسلامی پرداخته است، گواه خوبی بر غنای فرهنگ اسلامی آندلس است؛ فرهنگی که ابعاد گوناگون و بی بدیل آن، افزون بر مسلمانان، پیروان ادیان و اقوام دیگر را نیز در بر می گیرد. وجود چهره های یهودی و گاهی مسیحی در این فهرست بزرگ که گزیده ای از میان چهره های بسیار است، نشان می دهد که هم زیستی انسان ها در محیطی صلح آمیز و تحت حاکمیتی که متعهد به تسامح و مداراست، چه ثمرات ارزشمندی برای بشریت داشته و خداهد داشت.

غرض از نگارش این کتاب، فراهم آوردن پیش زمینه ای مناسب برای پژوهشگران علاقه مند به تحقیق در این باره است.
در گزینش این چهره ها کوشش بر این بوده است تا با حفظ توازن از میان چهره های نامدار در عرصه علمی، ادبی، صاحبان فنون و چهره های مهم سیاسی و اجتماعی، برجسته ترین آن ها در کتابی با حجم قابل قبول معرفی شوند.
* در بخشی از کتاب نوشته شده است:

«سرزمین اندلس در جنوب اروپا از اواخر نخستین دوره هجرت به جغرافیای مسلمانان منضم شد و با سقوط آخرین دولت اسلامی در پایان قرن نهم هجری به قلمرو مسیحیت بازگشت.
هشت قرن تاریخ پرفراز و نشیب این سرزمین و حضور مسلمانان در آن جا، رونق علم و ادب و سیاست و فرهنگ را در پی داشت و معرفی شخصیت های نامدار این ادوار، تمدن اسلامی بزرگ و غنی را به رخ دوره تاریک قرون وسطای اروپا می کشد و در حقیقت دوران طلایی و روشنی است که مسلمانان معارف بشری عظیمی را به تمدن جهانی معرفی کردند و شایسته بود در شناساندن این میراث عظیم تلاش شود.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما