loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بیان قرآن: تفسیر سوره برائت

ناشر انقلاب اسلامی

نویسنده سید علی خامنه ای

سال نشر : 1401

تعداد صفحات : 671

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 65206 10003022
180,000 162,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب بیان قرآن: تفسیر سوره برائت، بخشی از سلسله جلسات تفسیر قرآن کریم است که آیت الله خامنه ای به تفسیر سوره مبارکه برائت پرداخته بوده اند. تفسیر سوره برائت از اوایل سال 1351 آغاز و حدوداً تا بهمن 1351 -برابر با محرم الحرام 1393 هجری قمری- ادامه یافت.

این درس تفسیر که یکی از دو درس تفسیر در حوزه علمیه مشهد در آن روزگار بود، به طور معمول در روزهای تعطیلی دروس رسمی حوزه یعنی پنجشنبه ها و جمعه ها در «مدرسه میرزا جعفر» از مدارس علمیه در محدوده حرم مطهر و بعدها در مسجدی در «پایین خیابان» و سپس «مسجد قبله» برگزار می شد.

روش به کار رفته در این جلسات تفسیری، «روش اجتهادی» است که در آن بر استفاده و راهیابی به مقصود آیات با استفاده از تفکر و تعقل تأکید شده است. ضمن اینکه در کنار روش عقلی، استفاده از روش تفسیری «قرآن به قرآن» و بهره گیری معتنابه از روایات کاملاً مشهود است. این جلسات به دلیل مضمون و محتوای روشنگرانه و کاربردی آن در زنده کردن روح اسلامی در مخاطبان از سوی رژیم طاغوت به شدت مورد توجه و کنترل بوده است.

پیش از این و در سال 1393 مجموعه مبانی و قواعد تفسیری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای برگرفته از متون این جلسات تفسیری به صورت کتابی مستقل، استخراج و از سوی نشر «نسیم انقلاب» وابسته به «انتشارات انقلاب اسلامی» با عنوان «مروری بر مبانی، روش و قواعد تفسیری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای در تفسیر سوره توبه» منتشر شده بود. برای تتمیم فایده، آن کتاب به ابتدای متن تفسیر سوره مبارکه برائت افزوده شد.

کتاب بیان قرآن: تفسیر سوره برائت، برای مجامع علمی و نیز عموم مردم قابل استفاده است و می تواند منبعی برای دروس تفسیر تخصصی و مبانی و قواعد تفسیری رشته علوم قرآن و حدیث قرار گیرد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما